بهترین غذای ماهی دیسکس

بهترین غذای ماهی دیسکس

غذای ماهی دیسکس

ماهی دیسکس دارید و در مورد رژیم غذایی آن سؤال دارید؟حیوان خانگی خود را دوست دارید اما نمی دانید چه غذایی برای آن تهیه کنید؟اگر پاسخ مثبت است ، پس این مقاله را مطالعه کنید.در این مقاله به بررسی بهترین نوع غذایی که باید برای دیسکس خود تهیه کنید ، خواهیم پرداخت.با خواندن این راهنما دیگر نگران غذای ماهی خود نباشید ، زیرا می دانید ماهی شما به چه نوع غذایی نیاز دارد و از کجا می توانید آن را تهیه کنید.

معرفی ماهی دیسکس

ماهی های دیسکس ماهی های درخشان ، پر جنب و جوش و رنگارنگی هستند که می توانند در محیط و شرایط مناسب رشد کنند.ماهی های دیسکس موجودات گرمسیری هستند که از خانواده Cichlidae می آیند.آنها در اصل از آمریکای جنوبی هستند ، اما محبوبیت زیادی در آکواریوم های سراسر کره زمین دارند.این ماهی ها در طبیعت معمولاً در جویبارها ، رودخانه ها و دریاچه ها دیده می شوند.آب گرم برای آنها کاملاً ضروری است و آنها می توانند با ماهی های دیگری که درست مثل آنها از گرما استقبال می کنند ، به خوبی زندگی کنند.قیمت ماهی دیسکس نسبت به سایر ماهی های آکواریومی تقریبا گران تر است.

معرفی ماهی دیسکس

تغذیه دیسکس

دیسکس در زیستگاه طبیعی مقدار قابل توجهی از مواد گیاهی و حشرات و کرم ها را می خورد و به دنبال کرم و سخت پوستان کوچک است.آنها همه چیزخوار هستند.راحت یا حتی مطلوب است که سعی کنید به ماهی آکواریومی خود یک رژیم غذایی کاملاً طبیعی بدهید ، مانند آنچه در طبیعت دریافت می کنند.

بهترین غذا برای ماهی دیسکس شامل انواع مختلفی است تا ماهی بتواند تمام مواد مغذی لازم برای رشد خود را بدست آورد.

غذای زندهدر حالت ایده آل ، یک رژیم غذایی دیسکس باید 30-40 درصد پروتئین از غذاهای گوشتی داشته باشد.منابع عالی پروتئین غذایی شامل لارو پشه ، کرم های مختلف مانند کرم های سیاه و همچنین میگوی شور است.اگر Discus خود را با هر نوع غذای زنده تغذیه می کنید ، مطمئن شوید که این ماده غذایی بدون باکتری و آلودگی است.غذاهای زنده معمولاً بهداشتی نیستند و به همین ترتیب می توانند انگل و سایر عوامل بیماری زا را به آکواریوم شما منتقل کنند.بنابراین باید از دادن غذای زنده به دیسکس خودداری کنید ، مگر در شرایط بسیار خاص.

غذای منجمد – بسیاری از نگهبانان مواد غذایی منجمد را بهترین ماده غذایی برای ماهی دیسکس می دانند ، زیرا نگهداری آن نسبت به غذای زنده آسان تر است.

استفاده از گوشت قلب گاو برای دیسکس – ارائه گوشت قلب گاو برای دیسکس برای نیم قرن موفقیت آمیز بوده است.گوشت قلب گاو برای رشد آنها عالی است.

بهترین تغذیه برای دیسکس

غذاهای آماده

امروزه طیف گسترده ای از غذاهای آماده در بازار موجود است که به طور خاص برای پاسخگویی به تمام نیازهای غذایی دیسکس شما طراحی شده اند.توصیه می شود برای کمک به حفظ یک رژیم غذایی متعادل ، حداقل یکبار در روز غذای آماده به دیسکس شما ارائه شود.غذاهای آماده غالباً با ویتامین ها و مکمل های معدنی غنی می شوند ، بنابراین بهترین نوع غذا هستند.

دیسکس به خوردن غذای آماده عادت ندارد ، بنابراین ممکن است مدتی طول بکشد تا آنها را بخورد.این امر خصوصاً در مورد دیسکس های بزرگسال صادق است.البته ، وقتی صحبت از دیسکس های کودک می شود ، آنها تقریباً هر چیزی را که به آنها خورانده شود ، می خورند.

شما می خواهید به دیسکس خود مخلوطی از غذاهای آماده ، غذاهای زنده و غذاهای منجمد بدهید تا مطمئن شوید که آنها تمام نیازهای غذایی خود را تأمین می کنند.

تغذیه مناسب دیسکس به چیزی بیشتر از صرف ریختن نوعی غذا در آب نیاز دارد.غذا باید حاوی مفیدترین مواد مغذی باشد و فاقد مواد پرکننده غیر ضروری باشد.در یک رژیم غذایی سالم باید موارد لازم برای رشد ، سلامتی و ایمنی در نظر گرفته شود.

شما می توانید چندین بار در روز ماهی خود را به مقدار کم تغذیه کنید.این به شما کمک می کند تا کنترل غذا را حفظ کنید و همچنین دیسکس را در وضعیت بالایی نگه دارید.در حالی که دیسکس در طبیعت برای مدت طولانی بدون غذا می گذرد ، شما می خواهید دیسکس خود را نه تنها به خوبی تغذیه کنید ، بلکه همچنین شاد نگه دارید ، به خصوص اگر سعی در پرورش نژاد آن دارید.دیسکسی که استرس داشته باشد یا ناراضی باشد به آسانی مثل دیسک شاد تولید مثل نمی کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *