نگهداری های ماهی دیسکس

نگهداری ماهی دیسکس

نگهداری ماهی دیسکس  و آنچه که باید درباره ماهی دیسکس بدانید

1. آنها را به صورت گروهی نگه دارید.
2. برای آنها آب تمیز شیمیایی فراهم کنید.
3. تغییرات هفتگی آب را حداقل 25٪ انجام دهید.
4. فیلتر بیولوژیکی کاملاً بالغ نصب کنید.
5. همانطور که تامین کننده توصیه می کند ، یک PH و سختی ثابت را حفظ کنید.
6. به آنها خوب غذا دهید ، Discus زیاد غذا می خورد.
7. دستان خود را از مخزن دور نگه دارید!

دیسکس  چشم قرمز

دیسکس باید چشم قرمز داشته باشد تا یک نمونه شایسته محسوب شود در حالت اصلی ، دیسکس وحشی  دارای چشمان قرمز روشن است ،بنابراین برخی از ماهیگیران چشم قرمز را یکی از ویژگی های ضروری می دانند. با این حال ، بیشتر Discus های موجود، امروزه در داخل بعضی از کشور ها تولید شده و چشم هایشان می تواند به رنگ  زرد / قرمز / آلبینو و غیره باشد.

رنگ چشم: همیشه ماهی هایی را انتخاب کنید که دارای چشم متناسب با اندازه بدن باشند. همچنین باید تمیز و درخشان به نظر برسد ، زیرا چشم شاخص خوبی برای سلامت و سن ماهی است.

آیا باله های نرها نسبت به ماده ها بلندتر است؟

گاهی اما نه همیشه. باله های دیسکس مانند ناخن ها هستند ، به طور مداوم در حال رشد و “ریزش” هستند – نه به معنای واقعی کلمه ، اما ماهی قادر به جایگزینی نواحی نرم پره های خود است. اندازه و شکل باله ها ارتباط مستقیمی با ژنتیک ماهی ، کیفیت رژیم غذایی و آب مورد نیاز آن دارد.

نرها هنگام پرورش اغلب باله های شکمی و پشتی طولانی تری نسبت به ماده ها دارند ، این ویژگی بیش از هر چیز نشان دهنده وضعیت خوب ماهی است.

PH آب ماهی ها

دیسکس در طیف وسیعی از مقادیر pH زنده خواهد ماند در طول فصل بارندگی ، آب رودخانه ها و دریاچه ها تقریباً PH خنثی خواهد داشت. برای Discus خانگی بسیار مهم است که  PH آن ثابت باشد و یا حداقل بهتر است خنثی باشد. تنظیم مداوم pH در آب سخت است و به طور حتم منجر به مسائل بهداشتی می شود.

آیا دیسکس غذا قرمز می خورد؟

خیر. غذای  دیسکس ( میگو ، صدف ، کرم سفید و غیره) را می پذیرد که بهترین غذای ماهی دیسکس است. ماهی ها برای تعیین مکان غذا بیش از چشم خود استفاده می کنند ، اما یک عقیده وجود دارد که به دلیل رنگ آنها ، غذاهای قرمز بسیار آسان تر دیده می شوند. در ابتدا یک مارک غذای دانه ریز معروف به رنگ آبی تولید می شد ، اما آزمایشات نشان می داد که ابتدا نسخه قرمز خورده می شود ، بنابراین رنگ قرمز تبلیغ می شود! دیسکس سالم و شاد ، غذاهای متنوعی می خورد ، مهمترین عامل آنها تغذیه منظم و مقدار کافی آنهاست.

نکات  نگهداری ماهی دیسکس  در آکواریوم

1. اندازه مخزن: بزرگتر بهتر است ، زیرا آب بیشتر باعث حفظ کیفیت می شود. اگر Discus کوچکتر بخرید آب بیشتری خواهید داشت و رشد بهتری دارند.

2. پارامترهای آب: دیسکس آمونیاک یا نیتریت را برای مدت طولانی تحمل نمی کند. آنها تحمل بیشتری نسبت به نیترات ها دارند ، اما پایین نگه داشتن این مقدار تا جایی که می توانید با تغییرات آب بسیار مفید است.

3. فیلتراسیون: یک فیلتر اسفنجی بالغ کار را انجام می دهد ، اما یک فیلتر مخزن یا مخزن زیر سنگی در حذف مواد جامد کارآمدتر است.

4. آماده سازی آب: آب باید از نظر شیمیایی تمیز و فاقد کلر ، کلرامین یا فلزات سنگین باشد. فیلترهای اسمز معکوس یا HMA مقرون به صرفه ترین راه برای طولانی مدت است. مواد افزودنی بدون نسخه این عوامل را از بین می برد و به آنها متصل می شود ، اما برای بهترین نتیجه از فیلتر مبتنی بر کربن استفاده کنید.

خرید ماهی دیسکس

می توانید برای خریدن این ماهی های زیبا و چشم رنگی به سایت  فروش ماهی دیسکس مراجعه کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *